3 Mart 2015 Salı

Teneke Kutu Yenileme

Teneke kutuları çok severim. Renk renk, boy boy teneke kutular çok hoşuma gider. Dekorasyon için hoş olduğu kadar ev düzenlemede de işe yararlar. Özellikle ufak tefek kırtasiye malzemelerini bir arada tutmada çok işe yarıyorlar. İlaç vb şeyler içinde ideal olduğunu düşünüyorum. Yani kullanım alanı size ve ihtiyaçlarınıza göre değişiyor. Benim elimde de iki tane ideal boyutta teneke kutu vardı. Her ne kadar kullansam da renklerini sevmiyordum. Şimdiye kadar hiç yapmadığım ama çok heves ettiğim boyama işine el atmak istedim.

Koyu renkli teneke kutuları desenlerinin rahat kapatılabilmesi açısından beyaz bir boya ile boyadım. İki kat beyaz boyadım. Birinci katı boyadıktan sonra kuruması için 1, 2 saat bekledim ardından ikinci katı boyadım. Aşağıda ki fotoğraf sanırım tek kat hali. Fırça izleri kaldı boyarken ama bence kötü bir görüntü vermiyor. Yine de sünger bir fırça alıp bir daha ki boyama işlemimi onunla yapmak isterim.


İkinci katı da boyadıktan sonra yine kuruyana kadar bekleyip bu sefer istediğim renklere boyadım. Aslında tek kat yeterli olabilirdi ancak ben daha güzel durması açısından bir kat daha boyadım. Yine arada bekleyerek bu işlemi gerçekleştirdim.



İki kat da istediğim renge boyadıktan (yeşil renk tam istediğim gibi bir renk değildi biraz beyaz katarak rengini açtım) sonra kapaklara biraz hareket katmak istedim. Boyalara uyacağını düşündüğüm peçetenin en üstte ki desenli kısmını aldım, incecik bir kat desenli peçete elimde olmuş oldu. Kapağın üzerine göre peçeteyi kestim ve dekupaj tutkalını kapağın üzerine sürdüm ardından peçeteyi yapıştırdım. Tabii acemi olduğum için kırışık oldu ama yine de beğendim. Üzerine yine tutkal sürdüm ve şeffaf dosyayı yapıştırarak kaygan olabilmesi açısından bir ıslak mendil ile dosyanın üzerinden peçeteyi düzelttim. bu kırışıkları tamamen yok etmesede bir miktar daha düzeltti. Yavaşça alttaki peçeteyi bozmamaya çalışarak şeffaf dosyayı çıkarttım. kuruması için bekledim. Aşağıdaki fotoğraf bu sırada çekildi.



Daha sonra aralarda kurumasını bekleyerek bir kaç kat vernik sürdüm. gördüğünüz gibi çok da mükemmel olmadı ama eski görüntüsünden daha iyi olduğunu düşünüyorum. Şimdi bu iki kutuyu da önceden olduğu gibi kırtasiye malzemeleri için kullanmayı düşünüyorum. Yaptıklarımız çok güzel olmasa da kendi zevklerimize göre olduğu ve el emeği ile yapıldığı için daha kıymetli olduğunu düşünüyorum.

2 yorum:

  1. Çok güzel olmuşlar , mürekkep şişelerini saklamak için ideal. :) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Ben de aynı fikirdeyim :).

    YanıtlaSil